torsdag 19 augusti 2010

Följ mig!



Den moderna tekniken gör att du kan sitta hemma i soffan (eller någon annanstans) och följa hur det går för nära och kära som deltar i motionslopp. I somras hade jag t.ex. koll på ett par av Stockholm Marathon-löparna med den sms-service som arrangören erbjöd. Ofta kan du även ha bra koll via internet.

Inför mitt lopp kommer jag naturligtvis att fortsätta blogga. Men när starten går på fredag i nästa vecka så har du chans att "följa med". Ultra Trail du Mont Blanc har en sms-tjänst, förstås. Observera den roliga kommentaren om att ifall du väljer att ansluta dig till tjänsten så ska du tänka på att du kan få rapporter hela dygnet, d.v.s. även nattetid eftersom det tar även de bästa löparna ett dygn att genomföra loppet.

När loppet dragit igång kommer även live-uppdateringar på hemsidan. I båda fallen kan det vara bra att känna till mitt startnummer, 3238.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Detta är en fantastisk tjänst tycker jag. När sonen sprang maran nu i våras kändes det verkligen som om jag hade möjlighet att vara med. Fast det loppet pågick ju under mycket kortare tid än "ditt" lopp kommer att göra. Får lägga ut telefonen i en obefolkad del av bostaden under natten =)

✿Ewa sa...

Massor av lycka till igen och naturligtvis ska jag följa dig :). Hoppas att du blir buren fram av många som följer loppet på plats, och även av oss här hemma som beundrar bedriften :).
Kram

Anonym sa...

Men vad bra, då kan vi vara med dig hela tiden, känns verkligen tryggt!

Vi önskar dig lycka till och tycker du är helt otrolig! Men vi hörs ju av innan det är dags för dig att åka ner.

Kramar från mamma o pappa

Anonym sa...

Berättigad varning - det där om nattutsändningen - jag kommer att lyssna efter pip natten igenom och flyga upp ur sängen så fort mobilen ger ett livstecken. Tur att man har småbarn och är rätt van med att överleva ett par dagar med taskig sömn.
Jösses, det är banne mig dags snart!

Bosse J sa...

Perfekt! Jag skall ju ändå var uppe och kuta hela natten, i varje fall den första, så jag behöver inte gömma telefonen. Kommer definitivt att ge inspiration i Skövde att tänka på dom som samtidigt har det mycket tuffare ;-)

Ingmarie sa...

Ja JAG ska då följa! Får fundera ett varv till på om jag vågar riskera skönhetssömnen förstås. ;-)
Och tack för i dag!

Camilla sa...

Det känns så himla tryggt att ni följer mig under loppet! Gissa om er omtänksamhet kommer att ge mig extra styrka?

Ett speciellt "lycka till" tillbaka till dig, Bosse! Hoppas att det går bra för dig i Skövde!