tisdag 31 augusti 2010

Borta bra

Vid den här tiden igår intog jag petit-déjeuner med utsikt mot Mont Blanc. Idag har jag en helt annan utsikt, spana in bilden till höger.

Vi kunde knappast fått ett varmare välkomnande än med stora famnen och nybakad äppelpaj och bryggkaffe. Berättelser från veckan sprutade ut ur våra munnar och blandades med mycket skratt. Kombinationen av separationsångest från Chamonix och det varma och trygga här hemma var en häftig upplevelse!

I Sverige har det under helgen sprungits tidslopp i Skövde, där både Kristina och Bosse (som jag känner) gjorde fantastiska prestationer och finns i toppen av resultatlistan. Micke, som guidade Emelie och mig på Ottsjöfjället har också varit i Frankrike och sprungit: 115 mil på 18 etapper och placerade sig på en fin 5:e plats! Många tokiga löparäventyr finns det...

Leriga skor och svettiga löparkläder pockar på min uppmärksamhet under förmiddagen. Sedan blir det jobb igen. Innan dess hinner jag förhoppningsvis springa av mig en del av den upplagrade energin ute på Järvafältet. Den rejäla laddningen inför UTMB gjorde mig 1½ kilo tyngre, vilket är precis som det ska vara. Nu får jag ge utlopp för den under veckan istället.

2 kommentarer:

Mikael Björk sa...

Välkommen hem! Du verkar haft en skön resa. Trots allt.

Ser fram emot nya leriga berättelser.

Camilla sa...

Mikael Björk: Tack så mycket! Nya, leriga berättelser kommer.