torsdag 26 augusti 2010

Croissanter i morgonljus


Ur näringssynpunk finns det många sorters bröd som är bättre än detta. Men vackra och goda är de i alla fall, Frankrikes "nationalbröd" croissanter och baguetter!
Det ser ut att bli ännu varm och solig dag i Chamonix. Om jag står nära hotellrumsfönstret och kikar upp mot Le Brevent kan jag se hur solen lyser upp berget. Ännu vet jag inte vilka strapatser och äventyr som väntar, annat än att Laila föreslagit lunch på sin favvo-restaurang. Och det kunde jag knappast tacka nej till.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är de fina croissanterna men är det något jag brukar sakna efter några dagar så är det bröd med mer smak och tuggmotstånd!
Så kul att du delar med dig av dina upplevelser inför loppet känns nästan som att jag är där, ser verkligen framemot att "följa" dig.
Lycka till med stavar och allt. /Ingrid

Camilla sa...

Ingrid: Tack! Jo, det skulle sitta fint med lite knaprigt Leksandsknäcke eller en skiva danskt rågbröd nu...

Ola Pe sa...

Nu Camilla är det dax att du stänger in dig i "bubblan" och smalnar av synfältet till total fokusering. Nu är det alvar. Med alla påhejare du har här på nätet bir det konstant medvind!!
Lyckospark, lyckokram, kör hårt, lycka till, god tur, Vi är med dig!!!!
/Ola

Anonym sa...

Så glad jag blir att du låter oss haka på, också så här nära loppet!
Världens bamsekram till dig.