fredag 29 oktober 2010

Tillbaka på banan

Avsaknad av lust är ett tydligt tecken på att jag inte är 100% frisk igen. Kroppen håller på att återhämta sig efter tisdagens och onsdagens pärs. "Urvriden distrasa" skulle kunna beskriva känslan. Den vanliga spänsten, glädjen och energin fattas. Eftersom jag vet att det bara är en tidsfråga innan den kommer tillbaka, så kom jag trots allt iväg till min tidsmässigt väldigt utdragna arbetsdag. Tre timmars arbete på schemat, det låter säkert busenkelt men fördelades på detta vis:

6.00 PT-kund Sollentuna
12.00 SatsCykel Odenplan
17.00 PT-kund Sollentuna

Det fanns med andra ord gott om tid att ladda om efter varje arbetad timme och det var också precis vad jag gjorde. Jag petade i mig mellanmål, läste bok, pratade med kollegor, vilade lite i ett mörkt rum, cyklade mellan Sollentuna och Odenplan... Det som gjorde störst nytta för återhämtningen var faktiskt lunchklassen, SatsCykel. 45 minuter var ett lagom långt och hårt täningspass för att jag skulle få tillbaka aptiten och sedan fylla på med en hälsosam och matig "Super Salad" på Kura Café tillsammans med min vän Helena. Under eftermiddagen började jag känna att jag var tillbaka på banan igen!

Fredagen ställer lite högre fysiska krav och när kvällen kommer lovar jag att jag somnar gott (kanske redan i soffan)!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Låter gott hoppas du får en trevlig helg med mycket sol på näsan =)

Peace Love och Löparskor°

Camilla sa...

Jesper: Ja, det utlovade solljuset ser jag mycket fram emot! Vill önska dig detsamma!

Ingmarie sa...

Tack världens bästa Camilla för i dag! Jag ler fortfarande och känner din energi. För tillbaks, det är den!(Eller så spelar du sjukt bra teater. ;-) )