fredag 15 oktober 2010

Pengar tillbaka

Igår kom beskedet att vi som startade i Ultra Trail du Mont Blanc och inte fick plats i omstarten på lördagsmorgonen får 100 euro tillbaka. Därmed är fallet avslutat och registrering och lottning inför 2011 kommer sedvanligt att genomföras under vintern. Ingen förtur för oss som inte kunde genomföra hela loppet, alltså.



Såhär vackert väder var det INTE i år...

För att kunna få delta i lotteriet om en plats på detta lopp behövs kvalpoäng. Du måste alltså bevisa din förmåga att genomföra den här typen av lopp genom att fullfölja andra långa terränglopp. Hittills har bu behövt 4 kvalpoäng, men nästa år höjs kraven till 5 poäng och de får komma från högst två olika lopp. I bagaget har jag GAX 100 miles som ger 4 poäng och Ursvik Ultra som ger 2 poäng. Det blir sista året som jag kan använda mig av GAX-poängen, så det är naturligtvis bara att skicka in ansökan i december, när registreringen öppnar.

Det här äventyret har en fantastisk attraktionskraft på mig. Jag älskade miljön i Chamonix och uppe i bergen runtomkring! Nu väntar tio månader av stentuff träning. Jag har förstått vad som krävs och vågar spänna bågen lite mera inför nästa säsong i bergen. Inte en enda backe här i hemtrakterna kommer att komma undan.

8 kommentarer:

Mikael Björk sa...

Önskar dig all lycka i lottningen/kvalet.

Snyggt nytt sidhuvud!

Camilla sa...

Mikael: Tack! Ses imorgon i Botkyrka?

Camilla sa...

Mikael: Tack! Ses imorgon i Botkyrka?

Ingmarie sa...

Och nästa år blir det inget ras!

Camilla sa...

Ingmarie: Förhoppningsvis inte. Vi kan hjälpas åt att hålla tummarna.

Fredrik sa...

Härligt på det igen. Titta på bilder från starten och längtade
tillbaks. Väldigt speciell härlig känsla. Blir inget UTMB för mig (comeback 2012 tänkte jag) men ska bli kul att följa dig här. Kör hårt!

Niklas G sa...

Lycka till och kör hårt! Jag hoppas också på startplats, så hoppas att vi ses där och kan diskutera loppet efter målgång. =)

Camilla sa...

Fredrik och Niklas: Ni är en del av mina härliga Chamonix-minnen, så jag hoppas att vi ses där igen i framtiden!