måndag 4 oktober 2010

Efter ultralopp kommer...

...pigga ben och en ny vecka! Jag gick obehindrat 80 minuter rask skogspromenad i Motala igår. Visst, det kändes att benen varit med om ett arbete dagen före, men jag var varken stel eller hade ont någonstans. Enligt flera ögonvittnen var jag dessutom den som såg piggast ut i målgången i lördags.

Bil-och tågresa hemåt brukar kännas obekvämt dagen efter ultralopp. Även detta flöt utan några besvärligheter. Jag satt lugnt och fint på min plats under hela tågresan, läste "Eat, pray, love" (kommer inte att gå och se filmen) och lyssnade på en gnällig bebis som satt med sin mamma mittemot mig. På Stockholms central kunde jag enkelt och spänstigt trippa omkring med min stora väska och leta reda på "taxin" hem.

Det ska bli högst intressant att för det första se om jag hinner med ett träningspass denna fullsmockade måndag och för det andra i så fall vad det blir och för det tredje hur det känns! Mest spännande denna vecka är nog trots allt Sörmland Ultra Marathon (50 km) på lördag...

2 kommentarer:

Mathias Johansen sa...

Hej Camilla. Hamnade i din blogg när jag letade runt efter lite träningsinspiration. Insåg snart att det ju var du, dvs att vi har en del gemensamt från Motala för många år sedan. Försökte minnas vilken bild jag har av dig från den tiden jämfört med det man kan läsa ur din blogg, ganska kul faktiskt. Ska nog fortsätta kolla in din träning även framöver. Hälsningar Mathias Johansen

Camilla sa...

Mathias: Vad roligt! Jag är mig kanske inte så lik från förr, du får följa mig och bedöma de på egen hand! Välkommen!