tisdag 5 oktober 2010

1150 kronor

För 1150 kronor skulle jag kunna köpa till exempel en ny vinterjacka, ett par nya terrängskor, romantisk middag för två eller prenumeration på en dagstidning under ett kvartal. När jag alldeles nyss spenderade nämnda summa var det inte på något av ovanstående utan på anmälan till Vätternrundan 2011.

Mitt emellan höstens alla terränglopp känns det skönt att tänka på landsvägscykling. Självklart drömmer jag om en ljummen junidag med blommande rapsfält och solsken. "Mera cykel" skrev jag här på bloggen för ett tag sedan och det ska jag också göra allt för att åstadkomma. Det vore mycket trevligt att kunna göra denna min sjunde runda till den snabbaste hittills. Revansch även här, alltså! 10 timmaroch 59 minuter är tiden (från 2009) jag har att slå.

Utomhus rullar jag vidare på min gamla treväxlade och inomhus blir det i grupp på Sats eller hemma på trainer.

4 kommentarer:

anneliten sa...

De kostar en del - de där större loppen. Har just pungat ut nästan lika mycket för Stockholm marathon.

och långt i förväg måste man bestämma sig också...

LL sa...

Ja, vissa lopp är oskäligt dyra. Men det kostar att ligga på topp! :-)

Unknown sa...

Altså trots mitt MTB intresse så har jag svårt att se mig själv skava på en cykelsadel i så många timmar. Klart beundransvärt! Men å andra sidan hoppas jag kunna löpa ultralopp framöver så vad är skillnaden =)

Peace Love och Löparskor!

Camilla sa...

anneliten och LL: Den stora kostnaden i Vätternrunde-sammanhang är knappast anmälningsavgiften... ;)

Jesper: Precis! Hoppas att du vågar testa Vätternrundan och upptäcka den härliga stämningen!