lördag 23 oktober 2010

Anländ i Lund

Sömnen i en liggvagn blir sällan av högsta kvalité. Senast jag åkte nattåg hade vi en sovkupé men jag sov inte bättre för det. Det är svårt att sova gott på ett krängande tåg, helt enkelt. Precis när jag somnat kom konduktören och ryckte i lakanet och väckte mig för att få se biljetten. Strax innan min väckarklocka ringde i morse var hon där och ryckte igen och förkunnade att det var 20 minuter kvar till Lund.

Att jag i allra sista stund igår hade slängt ner ett paraply i väskan visade sig vara en väldig tur. Lund bjuds på regn den här lördagmorgonen. Det är kolmörkt men betydligt varmare än Stockholm igår kväll, där temperaturen kröp ner mot noll. Jag har promenerat genom staden och hittat hotellet där de andra Stockholmarna bor och tänker äta frukost med dem innan vi åker ut till Markusloppets start vid Skryllegården.

Kroppen känns lite stel och seg efter natten på tåget, men jag har stora förhoppningar om att det vänder så fort loppet kommer igång.

1 kommentar:

anneliten sa...

Underligt - jag älskar att sova på tåg. Att vaggas till sömns liksom. Men det var ännu bättre förr när rälsen hade regelbundna skarvar.

LYCKA TILL! Denna gång lär du inte bli stoppad av jordskred i alla fall.