torsdag 14 oktober 2010

Cykelkaraktär

Mera cykel har jag lovat mig själv denna höst och vinter. När jag nu sitter och tittar ut på mörkret känns det ärligt talat fruktansvärt bekvämt att ta bussen, speciellt som halva min arbetsdag är inne i city och dit är det ca 2 mil cykelvägen. Hjärnan letar alla möjliga ursäkter för att skona kroppen från cykelturen. Men jag har ju bestämt mig och då finns det ingen ursäkt, cykel blir det!

Sådana här "frestelser" att vara lat utsätts vi ofta för till vardags. Rulltrappor, hissar, bilar, tv-soffan... Faller vi för dem för ofta mår vi inte bra i längden. Svenskarna har börjat motionera mera de senaste tio åren, vilket är oerhört glädjande. Men vi sitter också stilla allt mera mellan våra två motionspass/vecka.

Vindjacka på! Nu bär det av in till city...

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt bra jobbat med motivationen =)

Peace Love och Löparsulor!