onsdag 12 maj 2010

Skorna med stort S

Inte lätt, det där med skor. Det har varit en hel del letande under våren och de perfekta dojjorna har ännu inte dykt upp. Förrän idag... Då blundar jag för att jag redan köpt tre par helt nyligen (varav ett par såldes vidare, lätt begagnade). När de perfekta skorna uppenbarar sig, då är det bara att le och öppna plånboken.

Snygga, smarta och så perfekta på mina fötter att jag jublade redan innan jag knutit skosnörena eller ens ställt mig upp! Att fler löpar/äventyrsbutiker i Sverige inte säljer dessa är för mig en gåta! Sitter bra över hälen, breda i framfoten, lätta, håller inte kvar väta, suveränt grepp och en fantastisk markkontakt!

Vilka skor kan det vara...?

3 kommentarer:

Fredrika sa...

Hm, hade du inte skrivit "breda i framfoten" hade jag sagt inov-8 x-talon eller F-lite 220.

Mikael Björk sa...

* nyfiken *

Camilla sa...

Fredrika: jag satte fötterna i X-talon med stooora förhoppningar tidigare i våras. Men mina fötter är inte helt olika Kalle Ankas, så jag fick knappt in foten i min storlek...