torsdag 6 maj 2010

Berusad?

Tjugo timmars jobb på tre dagar! Det kanske tycks märkligt att sätta utropstecken efter en sådan mening. Speciellt i Stockholm, där vi som har jobb jobbar massor, är det väl inget märkvärdigt med det antalet timmar på drygt halva arbetsveckan? Det är ju inte ens tre fulla åttatimmarsdagar. För en personlig tränare är det mycket och för mig, som gillar att ha luft i planeringen, innebär det långa dagar.

Måndag start 8.00 klar för dagen 20.45
Tisdag start 7.30 klar för dagen 21.00
Onsdag start 6.45 klar för dagen 19.30

Idag väntar en lugnare dag arbetsmässigt. Den innehåller dock mer transportid eftersom jag valt att cykla till jobbet och torsdagar är min dag i stan (Sats Odenplan och Sats Zenit). Det kommer att bli en härlig transportsträcka eftersom solen ser ut att vara på väg fram denna lite kyliga majmorgon!

Redan under PT-utbildningen gjordes det klart för oss att personliga tränare knappast har ett nio-till-fem-jobb. Att vi behöver vara tillgängliga på folks fritid, d.v.s. före och efter kontorstid. Att vi behöver hitta kunderna själva och bygga upp vårt varumärke genom att synas, synas, och åter synas på träningscentret. Den utmaningen har jag antagit och tycker att jag har ett fantastiskt roligt jobb! Dessutom kryddar jag arbetstiden med mina timmar som gruppträningsinstruktör, vilket gör att jag når ut och förhoppningsvis inspirerar ännu fler till att ta hand om sina kroppar.

På receptionsdisken i Sats Sollentuna har personalen en liten lista på hur vi personliga tränare har möjlighet att ta emot kunder närmsta tiden. Längst ner på listan finns mitt namn och där står: "främst dagtid" och sedan i fet stil alldeles bakom: "börjar bli full...". Det sägs att framgång kan berusa dig och stiga dig åt huvudet och det måste väl vara det som menas?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Börjar bli full = "Omåttligt populär för att hon är en så fantastisk PT!!!" Ingen klår dig, du är för superbäst helt enkelt. Och efter tisdagens duvning, vill jag bara ha mer och mer... KRAM Anna W

Camilla sa...

Anna: tack och bock! Bra jobbat i tisdags!