måndag 24 maj 2010

Cykelvecka

Förkylningen släpper sakta greppet om kroppen. Det kan fortfarande tydligt höras att jag inte är hundra procent frisk, speciellt eftersom jag hostar en del. Revanschsugen som tusan (efter att ha missat cykelloppet i helgen) vill jag nu bara vara ute och trampa! Framförallt för att jag vet att kroppen behöver vänjas vid att sitta framåtböjd på en hård racersadel i timtal. Idag håller jag mig lugn för att under morgondagen känna på lite lätt cykling och kanske kunna gå för fullt till helgen.

Det är verkligen dags att provcykla mina nya, fina Vätterrunda-kläder som jag förärades i födelsedagspresent för X antal veckor sedan. Jag får göra min egen Roslagen-tur på lördag eller söndag, helt enkelt. Bara att välja den dag med soligast väder till cykel och om det blir mulet/regn får det bli löpning den dagen. Vilken träningsplanering, va?

1 kommentar:

Emelie sa...

Ja, nu får du se till att bli frisk! ;)