söndag 23 maj 2010

Inget lopp

Kroppen sa stopp, det blir inget lopp. I skrivande stund går starten på Roslagsvåren. Själv sitter jag och hostar och snörvlar, har nyss klivit ur sängen och efter en kväll och natt med feber känner jag mig rätt så mör. Hade hellre varit lika seg i kroppen av andra orsaker denna söndag, som till exempel en nätt liten cykeltur på 135 km. Eftersom regnet strilat ner nu på morgonen hade jag även fått ett ypperligt tillfälle att testa min nya dyrgrip-jacka som skall skydda mig mot regn och vind i sommar.

Det finns en hel drös med spännande och vackra cykellopp att sikta på denna säsong, kolla bara Svenska Cykelförbundets tävlingskalender . Mitt stora mål är förstås Vätternrundan, som ligger relativt tidigt på säsongen. Nu blir det svårt att klämma in något lopp före...

Från en av förra sommarens härliga cykelturer. Paus vid Skepptuna kyrka.

Det finns ändå massor av träningsrelaterade sysslor som jag kan göra fastän jag är sjuk. Jag kan planera detaljer för en konditionsföreläsning jag skall hålla i veckan, plugga på mina nya cykellåtar till mitt CykelPuls-pass på fredag och så har jag fått ett annat spännande uppdrag som gör att jag kanske kommer att synas en del på en annons-sajt under sommaren. Mer om det får jag berätta när det drar igång på allvar, så att ni kan hålla ett öga på mig även där.

4 kommentarer:

MarathonMia sa...

Surt med förkylning. krya på dig tjejen!

Anonym sa...

Men kära Camilla,
Jag som tänkte på dig imorse när regnet strilade ner och höll tummen för uppehåll eftersom jag visste du skulle köra lopp.
Snorigt är inte kul, feber ännu mindre... hoppas du tänker på att ju mer du vilar (inte "sysslar" med en massa) desto snabbare återställer du dig. Jag vet att du har nya cykellåtar på fredag, och jag som inte kan komma!! Men nästa fredag, så... KRYA PÅ DIG! Kram Anna

Ingmarie sa...

Men nu måste du berätta! Vad spännande! Och skräm nu bort den där löjliga förkylningen. Illa kvickt!

Camilla sa...

Mia, Anna och Ingmariie: tack för er omtanke! Jag mår genast bättre!