tisdag 16 november 2010

Plugga

Varje kvartal byter vi musik på Sats förkoreograferade klasser, av vilka jag instruerar SatsCykel (Odenplan torsdagar 12.00) och SatsCorePuls (Sollentuna tisdagar 17.00 och Odenplan fredagar 11.00). Nästa byte sker den 1:a december. I min hand har jag fått skivorna med ny musik och papperen med hur det skall instrueras. Så nu gäller det att plugga, plugga, plugga!





Foto: Unn Tiba

Dessutom har jag lovat mina CykelPuls-deltagare en specialklass på fredag kväll. Vi skall cykla till Zumbainspirerad musik! Ett eget val att sätta ihop och plugga in den klassen, men icke desto mindre jobb för det. Innan jag själv blev instruktör förstod jag nog inte riktigt hur mycket jobb det ligger bakom en gruppträningsklass. Samtidigt är det verkligen jätteroligt att kunna presentera en ny klass för deltagarna. Men allra bäst är jag som instruktör när jag är så trött på koreografi och musik att jag nästan kräks på den. Det är då kroppen gör allting automatiskt och jag kan fokusera på att verkligen peppa deltagarna att göra sitt bästa!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till med pluggandet och glöm inte bort att vara rädd om öronen så ta en sväng i skogen också =)

Peace Love och Löparskor!

Ingmarie sa...

Dina pass är bra oavsett!

MarathonMia sa...

Vill bara säga VILKET FANTASTISKT FOTO - du är alltid så grymt snygg.

Jag kan inte uttala mig om dina klasser - men jag tänker helt klart testa ett - nu har jag fått nya fina Gå-på-gym-kläder!

Camilla sa...

MarathonMia: Hemligheten är mycket motion och skickliga fotografer! ;-)

✿Ewa sa...

Jag håller med Marathon Mia. Vilket fantastiskt foto och du är alltid så grymt snygg!

Din energi går verkligen ut genom bilden.

Kram

Anonym sa...

Zumbainspirerad musik???? Nar jag holl pa med spinning pa det "glada" 90-talet sa va det ett antal latar som spelades jamt oavsett vart man spinnade. Scooter och Fire va en san lat. En typisk spinninglat.

/Urban