tisdag 23 november 2010

Ny medlem i familjen


Ja, i löparskofamiljen, alltså... Utan att jag vet exakt hur det gick till så fanns det ett par skor i ett paket på posten. Vinterns skofamilj har nu utökats från tre till fyra par.


Så fjäderlätta att jag knappt trodde att det var sant. "Det måste vara en tom skokartong", var min första tanke. Ännu otestade utomhus, men inne på köksgolvet kunde att stabilt gummigrepp i golvet anas. Jörgen trodde nästan att jag menade allvar när jag skojade om att jag skulle sova med dem på inatt.

Jag önskar mig lite barmark, för det är där jag just nu har bäst referenser. Lätt, snyggt, greppvänligt är en bra start på listan över egenskaper hos en terrängsko. Men jag ropar inte "hej" förrän jag fått testa dem på riktigt, i tuffa förhållanden. Vit advent kan vänta. Jag vill ha barmark, 3 plusgrader och en skvätt regn, tack!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Killian skorna, snyggt! Sköna, bra grepp hyfsat lätta som du säger för att vara trailskor. Väldigt stor sula som gör den stadig som en pansarvagn utan att bli klumpig. Inget att springa snabbt/kort med drivet steg utan blir bara bättre och bättre med längre distanser (när steget är mindre framfot och mer helfot). Lite för hög våtvikt och tar också lite för lång tid att torka efter ett gött pass. Samt jag fick i Alperna (tror de var långa nedförsbackarna) rejäla problem med den höga hälkappan. Den har jag klippt av nu. Ja...en liten recension så där av mina erfarenheter. Ska bli spännande att höra vad du tycker om dem vs sportiva. Kanske har jag lite ultra trail kvar i mig trots allt, vad sjukt sugen på att snöra på mig mina Salomon och köra ett grisigt skogspass :) // Fredrik

Unknown sa...

Wow vad snygga kraftig vill ha faktor, ser fram mot betygsättning framöver. Behöver ett par nya terrängskor till våren så all input mottages tacksamt =)

Peace Love och Löparskor!

Anonym sa...

Vad är det för modell?
undrar
/en oinsatt

Camilla sa...

Fredrik: De verkar lovande. Hoppas att snön försvinner, annars blir det till att ta ut även La Sportiva i drivorna...

Jesper: Mycket snygga, det tycker jag också. Lovar att återkomma när jag provsprungit.

en oinsatt: S-lab 3 XT Wings står det på lådan.