tisdag 9 februari 2010

Utmana dig själv

Albert Einstein lär ha sagt att verklig dårskap är att göra samma sak om och om igen men förvänta sig nya resultat. Sant. För min egen del är det dags att göra något annorlunda i träningen. Dels för att bygga mental styrka och för att sätta återhämtningsförmågan på prov. Det blir tre tidiga morgnar med en av mina favoritrundor på 18,5 km. Tre "likadana" pass, tre dagar i följd. Det var ett tag sedan jag fick till långa pass flera dagar i rad. Då gick det galant, men nu vet jag faktiskt inte hur det kommer att gå. GPS och pulsband gör mig sällskap så att jag kan göra en utvärdering på torsdag. Om jag blir sliten? Kanske. Då får jag ta det extra lugnt i helgen.



Foto: Sara Ringström

Har du någon extra krydda eller utmaning i din träning den här veckan?

3 kommentarer:

Zebban sa...

Jag har ett s k "grispass" i kväll, närmare bestämt backträning 6x400m med joggvila och vändning direkt vid start. Det ser jag faktiskt fram emot, eftersom de flesta andra passen antingen är distanspass eller långpass. Ombyte förnöjer, även om jag kommer snudda vid blodsmak i munnen och kräkkänslor... :)

Camilla sa...

Zebban, lycka till på ditt "grispass" ikväll!

Miranda sa...

Wow, 18,5km-pass tre dagar idag. Mycket inspirerande.

Jag tänkte ge mig på årets längsta pass på lördag, så det är extra krydda, längre än 33km hoppas jag :)