söndag 7 februari 2010

Dagen efter

1800 sprudlande, träningssugna Sats-människor i Globen, det var riktigt häftigt det! Och på kvällen nästan lika många partysugna galet klädda (på tema "rött") kollegor, det var också coolt!

Från klockan 8 på morgonen började vi fylla Globen. För den (läs: jag) som är snudd på veteran i dessa sammanhang blir det många glada "heeej" och kramar. Det är alltid lika skoj att återse kollegor som jag inte träffar dagligen. Vissa kanske jag bara möter på just inspirationsdagen. Strax innanför entrén blir vi försedda med varsitt team-plagg som visar vilket center vi tillhör. Oftast är det en t-shirt och så var fallet i år. "Sats Sollentuna -new kids on the block" stod det i vit text på en ganska skrikigt blågrön tröja.

Halvspringande hittade vi ner till innerplanen i den stora arenan. Där fortsatte hejandet och kramandet. Ett expo med spännande montrar fanns att titta runt i innan vi samlades för att gemensamt lyssna på inledningstalet som vår VD Kent alltid håller. I år handlade det mycket om hur vi kan nå ut med vår gemensamhets- och glädjekultur till våra medlemmar. Mycket inpirerande!

Sedan var det dags att träna. Den som ville hängde med på gemensam klass och andra deltog i någon av de många aktiviteter som erbjöds i montrarna. Jag mer eller mindre fastnade i Eleikos monter där det anordnades en Crossfit-utmaning. På tid skulle det utföras 21 st "Thurster" + 21 st kettlebell svings, 15 st "Thurster" + 15 st kelltlebell svings och 9 st "Thurster + 9 st. kettlebell svings. För att se vad "Thurster innebär kolla här:


Jag bevittnade när flera av mina PT-kollegor genomförde denna tuffa utmaning och efteråt kastade sig illamående ner på golvet och blev liggande i flera minuter. Eleiko-representanter såg naturligtvis till att de återhämtade sig med vätska och massage. Oj, vad jag blev sugen på att göra det själv! Men nu är problemet att en stel löparkropp, i varje fall inte min, inte kan genomföra en godkänd "Thurster". Så det blir till att gå hem till centret för att träna på detta! Killar kör på 40 kg skivstång och med 32 kg kettlebell och tjejer kör på 30 kg skivstång och 16 kg kettlebell. I Eleikos monter kunde jag hängt hela dagen, kändes det som. Det var nog dagens största inpiration för mig personligen.

Det skulle bli ett sjukt långt inlägg om jag skulle berätta om alla detaljer, så jag hoppar raskt vidare till det som jag blev näst mest inspirerad av : Acro-yoga! Dagen ssista gemensamma klass hölls av två fantastiska tjejer från Göteborg. Innan vi riktigt kom igång fick vi lyfta högerhanden och på fullaste allvar intala oss själva "Jag är en akrobat". Och så blev vi akrobater och bollade runt med varandra på alla möjliga vis, två och två. Oftast innebar det att en av oss låg på golvet och bar upp den andra på sina ben/fötter. Jag och min Sollentuna-kollega Monica fick många skratt och lyckades och misslyckades om vartannat med de knepiga positionerna. Även detta blir något att gå hem och öva mera på! Det handlar om förtroende, kommunikation och mod.

Partyprinsessan Camilla har haft uppehåll i några år och hon gjorde knappast comeback denna afton. Jag nöjde mig med att se när priserna för 2009 års bästa insatser inom företaget delades ut och drog mig sedan hemåt mot kudden. Men en stund var jag ju där och spelade Rödluvan i toppluva och skinnpaj. Medan de flesta av kollegorna säkerligen fortfarande sover har jag hunnit med frukost, bloggande och är strax på väg mot yogaklass på Sollentuna!

Inga kommentarer: