lördag 13 februari 2010

Blå cykelmusik-inspiration

Blå cykelklass innebär på Sats att det är instruktörens val när det gäller musik och "koreografi". Självklart finns rekommendationer om att det bör vara blandad musik, både manliga och kvinnliga artister, gammalt och nytt etc. Som instruktör vill du (förhoppningsvis) tilltala en bred målgrupp. Det är ett av mina syften med musikvalet, även om det inte alltid är lätt. Min personliga smak sätter självklart sin prägel på passet.

Denna vintriga lördagkväll sitter jag vid datorn och letar nya låtar till nästa veckas klass. Det brukar gå sisådär 6-8 veckor mellan varje inspirations-kick, det vill säga att jag får lust att hitta nytt att cykla till och det brukar börja med en låt som jag börjar "bygga" ifrån. Den här gången är det "Fight for your right to party", vilken jag hoppas kommer att kännas passande en fredagkväll i cykelsalen. Gamla rocklåtar och nya dancelåtar brukar det ha en tendens att bli. Mixat med lite mjuk house och något gulligt poppigt.

En period tyckte jag att det kändes jättekul att hitta en riktigt härlig gammal svensk schlager och det mottogs med blandade känslor. Träning är en lek för vissa och fullkomligt gravallvar för andra, gissa vilken kategori som uppskattade mina gamla stenåldersschlager mest? Minns att jag spelade "Det börjar likna kärlek banne mej" på Alla Hjärtans Dag.

Kom och träna på min klass på fredag 17.30, det blir en härlig blandning låtar och mycket energi! Minst lika mycket som i fredags!

2 kommentarer:

Ingmarie sa...

Jag VET att dina klasser ALLTID är bra och jag saknar de massor!!!Jobbar på fredag så jag missar den. Igen. :-( men snart ska schemat ändras!DÅ!:-)

gullfot sa...

Jag hade älskat att köra till Beastie Boys! Men jag är inte SATS:are tyvärr.