fredag 2 april 2010

Vinterkräksjuka eller matförgiftning?

Det är inte lätt att veta vilket. Riktigt obehagligt är det i alla fall och det tröttar ut mig så att jag med nöd och näppe orkar skriva. Tur i oturen så är jag helt ledig idag, långfredagen, vilket betyder att jag inte behöver ringa en massa återbud till kunder eller jaga vikarie till mina klasser. Däremot är det tråkigt att vi inte kan fira den familjepåsk som det var tänkt att bli.

Mina nyinköpta löparskor står i hallen, temperaturen ute är behagliga nio plusgrader och den allra första vårdoftande löparrundan kunde ägt rum idag. Igår, när Helena och jag sprang i Hagaparken i regnet kändes det fortfarande väldigt mycket som kyla och vinter. De gamla skorna är nu smutsigare än smutsigast. Istället läser jag om andra inspiratörer i ämnet träning och det piggar upp att se hur Ingmarie, MarathonMia, Miranda med flera flitiga bloggare laddar upp inför sina förestående utmaningar.

Något påskgodis eller någon påskmat är jag inte det minsta sugen på. Det enda som möjligen lockar är lite kall yoghurt. Jag vilar vidare och ni som springer idag: ta ett extra steg för mig oavsett var: asfalt, skog eller pool!

3 kommentarer:

Dea sa...

Krya på dig!

Ingmarie sa...

Krya på dig vännen!

askan sa...

Bu vad trist, krya på dig!