onsdag 7 april 2010

Hjärtligt svettig

Det har varit ännu en härlig dag på Sats Sollentuna. En dag som började med kettlebells och slutade med Pilates Boll. Däremellan hann mycket spännande saker hända!

En händelse som kan orsaka energiläckage för en personlig tränare är när kunderna avbokar på grund av stress eller sjukdom. Som PT är jag mån om mina kunders hälsa och därför känns det bekymmersamt om de inte kan komma och träna och må bra. Det inträffade idag. Men istället för att hänga läpp och slöa till passade jag på att utnyttja tiden för ett eget lekfullt, improviserat styrketräningspass.

Ett stadigt grepp om kettlebellhornen! Foto: Sara Ringström

I vår så kallade PT-hörna finns många roliga, trendiga redskap att gå loss på. Idag blev det box jumps, kettlebell, armhävningar, joystick m.m. Efter tjugo minuter var jag rejält svettig! Då får jag helt oväntat en kommentar från en kille som tränar strax bredvid. Han såg ett tag ut att vara i sin egen lilla bubbla och gick lite nonchalant omkring mellan olika tunga funktionella övningar och såg faktiskt mest sur ut i mina ögon. "Du, kolla dig i spegeln!" sa han plötsligt till mig. "Du har svettats på ryggen så att det ser ut precis som ett hjärta". Jag snodde runt och mycket riktigt fick jag syn på en stor hjärtformad svettfläck på nedre delen av min rygg. "Det ser extra coolt ut när du har ett rött linne" tillade han och försvann sedan till något annat hörn av lokalen. Jag blev förbluffad över en sådan kommentar från en machokille som han. Men ändå glad att han sa något och inte bara tänkte tanken. Ser man hjärtan så har man ett själv, det vill jag gärna tro.

3 kommentarer:

anneliten sa...

Tänk vad som kan dölja sig innanför macho-masken! Gulligt!

Ingmarie sa...

Tycker med det var gulligt!Puss på honom!

Fredrika sa...

Ja det var verkligen gulligt. Stora killar kan nog inte rå för att de ser hårda ut när de tränar :-)