torsdag 29 april 2010

En blå tå

Det har hänt mig förr. Dessutom är det kanske något som bör tas med i beräkningen som en olycksrisk för personliga tränare. Men just nu är jag mest arg över min egen klantighet. För igår vid lunchtid tappade jag en tio kilos viktskiva på tån bredvid lilltån från ca 50 centimeters höjd. Relativt tung vikt och liten kontaktyta skapade först en vansinnig smärta och nu, tjugo timmar senare en knallblå och uppsvälld tå där blodsutgjutelsen spridit sig upp mot foten. Någonstans måste ju blodet ta vägen och det blödde tydligen rejält.

Senast jag var med om en liknande "olycka" var det en femkilosvikt från 150 centimeters höjd. Kanske borde jag damma av den gamla gymnasiefysiken och räkna ut vilken som kraschade med mest kraft. Den gången var det stortån som fick ta smällen, så det fanns mer volym att rymma blod i och det såg inte hälften så läskigt ut dagen efter. Ont gjorde det så att det räckte till ändå.

Detta är en fjutt-grej, egentligen. Det hindrar mig inte från särskilt mycket jag vill göra och det går definitivt över väldigt snart. Ett riktigt lyxproblem, med andra ord.

Inga kommentarer: