söndag 11 april 2010

TEC -Täby Extreme Challenge

Senaste dygnet har handlat om ultradistanslöpning på sträckorna 50 km, 50 miles, 75 miles och 100 miles. Jag har i egenskap av funktionär sevat och peppat de tävlande. Det har varit ett spännande dygn där många gjort personbästa vad gäller sträckor och tider och som dessutom fick ett smått otroligt svenskt rekord på 100 miles: Jonas Buud drämde till med 12:32:03 och det är mer än fem timmar bättre än det gamla rekordet.



Sportdryck, blåbärssoppa, kaffe, hamburgare, toast, våfflor och en hel del annat som skymtar ovan har vi serverat och tillrett under timme efter timme. Löparnas aptit har skiftat lite, men blåbärssoppa har varit en storfavorit under nästan hela loppet. Arrangören Janne hade verkligen varit påhittig och förutseende. "Bra service" fick vi också höra från mer än en deltagare som avslutat loppet.

Jag fick uppmuntra och stötta precis som jag förväntat mig, MEN jag känner ändå att den rätta platsen för mig på ett ultralopp är på andra sidan, d.v.s. som löpare. Så är det bara. Detta har varit en fantastisk erfarenhet som jag knappast vill vara utan. Och "alla var där", det blev många kära återseenden. Nästa gång blir det dock nummerlapp på mig med än mer ödmjukhet inför fantastiska funktionärer.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Vet du Camilla, en stor del av min motivation under loppet, det var att få komma fram till funktionärstältet och se dina stora, glada ögon. Tack för att du var där, det gjorde stor skillnad för mig! Och om jag tränar så jag blir snabbare hoppas jag på få njuta av ditt sällskap även på andra sidan bordet :-)

Vilken snygg blogg du har!

LL sa...

Det är ju kul att du prova på "bägge" sidorna för jag var själv alldeles för trött efteråt för att kunna visa någon större tacksamhet till er som servat. Och det är jättetråkigt. Men som löpare själv hoppas jag att du förstår vilken insats ni gjorde. Och än är det väl kanske inte försent att säga "TACK". Funktionärer i alla lopp gör en fantastisk insats.


Lycka till på UTMB också. Vi kanske syns i Chamonix?

/LL