lördag 3 april 2010

Veckans värsting

Utan tvekan kan jag utse dessa ögonblick till veckans (eller kanske årets hittills) höjdpunkter:



1. Jag stämplar mig i mål på Ursvik Ultra efter 75 km snömodd! (foto: Esa Rotinen)

2. Jag får kliva upp på prispallen i ovan nämnda lopp efter en varm dusch! (foto: Ursvik Ultra)


Ju fler dagar som gått efter förra helgens kämparinsats, desto mer nöjd känner jag mig! Det är fantastiskt att tänka på att jag till slut tog mig i mål, trots alla funderingar på att bryta. Stort tack till okänd funktionär som peppade mig att starta fjärde varvet och till Magnus som höll mig sällskap under hela femte!

Jag har fått massor av positiva kommentarer under veckan och det värmer så gott! Det blir inte många lopp genomförda under 2010 men de som står på planeringen är desto tuffare. Närmast laddar jag för Vätternrundan och väntar därför ivrigt på att vägar och gator skall sopas rena från vinterns sand och grus. Här skall cyklas många härliga mil!

Nästa helg kommer jag att agera funktionär på ett av Sveriges längsta löparlopp: Täby Extreme Challenge Täby Extreme Challenge som har 100 miles som största utmaning. Jag känner mig ganska säker på att min tolfte bästa svenska 100 miles-tid kommer att ryka och hamna betydligt längre ner på listan. Till detta bidrar jag gladeligen genom att peppa tappra löpare i spåret kring Ensta Krog i Täby!

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Känns tryggt och bra att du är där som funktionär på lördag! Vilka härliga bilder - förstår att du njuter. Så härligt med människor som lever-här-och-nu och inte hasplar vidare.

Sann glädje.