onsdag 27 januari 2010

Lek eller allvar

Ibland är det svårt att veta skillnaden i mitt jobb. Under ett möte idag fick vi en genomgång av den "specialutrustning" som just vi fått till vårt träningscenter. Det finns massor av nya, tuffa, lekfulla övningar att pröva framöver! Kettlebells, Kinesis, TRX, Tornadoboll... Jag kommer att prova på och berätta mera. Det finns säkert ett helt batteri av övningar som kan vara till stor hjälp inför min stora utmaning i augusti. Det går otroligt mycket trender i träning också. "Back to basics" är på modet nu och då gäller det att redan vara stark och ha bra kontroll för att kunna hänga med. Har man inte det, då tar man hjälp av en personlig tränare. Såklart!

På kvällskvisten var det återigen dags att leka med de stora bollarna i vår fina vita sal. Pilates Boll stod på schemat. Nästan alla deltagare var nybörjare och det händer att bollar rymmer, deltagare krockar och det blir en hel del fniss blandat med stånk och stön. Själv skrider jag runt lugn som en filbunke och med fast hand och mjuk röst får jag jobba hårt för att hjälpa alla 20 deltagare att göra rätt. Detta är en utmaning som jag verkligen trivs med!

Arbetet som personlig tränare är verkligen en skön mix av lek och allvar!

Inga kommentarer: