lördag 9 januari 2010

Feststämning på jobbet

Som ett enda stort cocktailparty! Så kändes det att vara på min nya arbetsplats idag. Invigningar är alltid någonting speciellt. Det var knappast första gången jag var med och invigde ett träningscenter, men det var första gången jag var med och invigde ett där jag kommer att fortsätta jobba även när det blir vardag!

Vardag kommer det nog aldrig riktigt att bli eftersom varje träningsdag faktiskt är en fest och jag kommer att ha många träningsdagar där. Det börjar redan imorgon klockan 11 med en yogaklass på 75 minuter. Yogasalen är vacker, varm och rofylld. Denna klass kommer jag att instruera månaden ut, men den blir förhoppningsvis någon annans sedan. Jag nöjer mig med Pilates måndagar, SatsCorePulse tisdagar, Pilates Ball onsdagar och CyclingPulse fredagar ;) Trots allt har jag några klasser kvar inne i city också.






Mitt på dagen idag sken solen i Stockholm (och säkert på många andra platser i Sverige också). Det riktigt, riktigt häftiga var att solen sken in på träningsytan på centret! Powerrack, kettlebells och bänkpress badade i ljus. För oss som är vana att gå minst en trappa ned för att utföra dessa övningar var det en mäktig upplevelse. Att bli bländad av dagsljuset alldeles bredvid hantlarna, det var speciellt!

En positiv överraskning var att så många besökare faktiskt passade på att träna under dagen. De fyllde både cykel-, dans- och yogaklasser och ute bland maskiner och vikter rådde en sjudande aktivitet. Våra nya och potentiella medlemmar var nyfikna och frågvisa och jag tycker att det bådar gott inför framtiden.

Förutom träning bjöds det också på god mat och underhållning. Lite av energin och stämningen kommer säkert att sitta kvar i väggarna den närmsta tiden och smitta av sig på alla andra som hittar dit.

Jag får nästan nypa mig i armen för att inse att jag faktiskt har börjat jobba på detta fantastiska ställe!

3 kommentarer:

Anders Gustafson sa...

Grattis och lycka till på nya arbetsplatsen!

Pernilla Hult sa...

Grattis och lycka till på nya arbetsplatsen!

Vad skoj och spännande att få vara med från början..

Ha en fortsatt trevlig helg!

Camilla sa...

Tack för de lyckönskningarna! Och välkomna att se med egna ögon!