lördag 23 januari 2010

Cykel Puls

Jodå, det blev fest på cykelklassen igår igen! Efter att ha haft en liten kö på en(!) person fanns det sex lediga cyklar när vi körde igång. Vad hände?

Blandningen på människor är en av finesserna med att cykla inomhus i grupp. Uppe i ena hörnet satt tre unga löpare som tävlar på distanser mellan 400 och 5000m. I mitten satt en tjej som gjorde sin debut i denna träningsform och längst fram lite till vänster hade jag min underbara kund Helena. En grov gissning är att åldersspannet sträckte sig från 18 till 65 år. Några av deltagarna har Vätternrundan som mål medan andra bara vill ha kul en stund.

Mål, ja... Det ska jag prata om på Sats Sollentuna idag. Det blir en föreläsning om mål och motivation där jag hoppas kunna inspirera många att faktiskt våga sätta mål. Fundera lite på skillnaden mellan DRÖM, SYFTE och MÅL med din träning. NFL-coachen Dick Vermeil har sagt "Om du inte investerar särskilt mycket då svider inte en förlust särskilt mycket och att vinna är inte speciellt upphetsande".

3 kommentarer:

anneliten sa...

Svårt med mål när det gäller löpning. Det beror ju en del på omständigheter trots allt. Mår jag på topp? Är vädret optimalt? Jag tror på att sätta mål, men också på att vara förlåtande om det inte håller trots att man gjort sitt bästa under de förutsättningar som var.

Ingmarie sa...

Du har en överraskning att hämta hos mig!

Katarina M-I sa...

Det häftiga är när det som en gång var drömmar blir verkliga realistiska mål!