onsdag 30 juni 2010

Mod

För att vara modig behöver du först vara rädd. Mod för mig handlar om att övervinna en rädsla. När jag sitter hemma i lugn och ro vid köksbordet och läser den stora regelboken för Ultra Trail du Mont Blanc så kommer det en rädsla krypande... Bland annat står följande att läsa:

"Understand that The North Face® Ultra-Trail du Mont-Blanc® is neither a
marathon nor an ordinary trail. Run below your possibilities (especially in
the first part) to keep some "juice” with which to tackle a difficult situation
such as a sudden change of the weather conditions
."

Jag har aldrig varit med om något lopp som kräver så mycket förberedelser och det hjälper mig att hålla fokus! Nu är det 55 dagar kvar att träna, planera och mentalt förbereda mig.

6 kommentarer:

MarathonMia sa...

Du har modet. Du har fokus. Du grejar det. Du ska i mål.

anneliten sa...

För att något ska vara en utmaning måste det kännas svårt (och läskigt) - jag tror du sagt så i något inlägg, eller hur? Jag tycker du är så tuff som vågar!

Fredrik sa...

Var på "löpar läger" runt Mt Blanc. Tagit en 200 bilder av banan som jag hoppas kunna lägga upp med en beskrivning på söndag eller nåt. Camilla, du har modet du kommer att sätta det här. Jag är helt säker!! Men återkommer på sön/mån med mycket bilder, tips råd och uppslag. Själv är jag mer än ivrig att starta men samtidigt med mer respekt än någonsin för banan, den är tuff...riktigt tuff. Men på din fråga. JA JAG SKA GÅ I MÅL!!!

Camilla sa...

MarathonMia och anneliten: Tack för pepp och för att ni tror på mig!

Fredrik: Jag kan knappt vänta tills jag får se bilder och höra mer! Och tack för att även du tror på mig!

Gax-Staffan sa...

Camilla:

Även jag tror och känner att du kommer att greja det visst det kräver mod,styrka och envishet. Med din erfarenhet av bla Gax 2009 din träning så kommer du vara redo om 55dgr.

Jag tror på dig

/Gax-Staffan

Camilla sa...

Gax-Staffan: Ja, det blir ingen "walk in the park", men det är skönt att höra att även du tror på mig. Din egen utmaning i sommar är ju även den något alldeles extra...