torsdag 17 juni 2010

Gemensamt långpass

Flera bloggare har annonserat ut gemensamma långpass, det vet jag. Det är ett trevligt och ganska spontant sätt att träffa nya vänner och se trakter där du kanske inte sprungit förut.

Nu är det dags för ett långpass "utan krusiduller"! Det startar söndag 27/6 klockan 9.00 från Barkarby pendeltågstation och följer Upplandsleden norrut ända till Märsta för de som vill. Det finns möjlighet att åka hemåt från Kallhäll, Uppland Väsby eller Rosersberg om du inte vill springa hela sträckan.

Jag rekommenderar Lantmäteriets terrängkarta 607 (Norra Stockholm) om du vill ha egen koll på vägen. Jag räknar med att vi är självförsörjande på energi men fyller på vattenförrådet 1-2 ggr längs vägen, beroende på väderlek. Så se till att ladda med bananer, bars, sportdryck och kanske lite godis. Underlaget är blandat: en del grusväg, en del asfaltsväg men mest steniga stigar längs vattnet. Löptempot kommer gissningvis att hamna mellan 6.30 till 7 min/km.

Har du frågor så tveka inte att kommentera eller skicka e-post till mig!

4 kommentarer:

MarathonMia sa...

Noterat. Jag följer med. Dina rundor låter alltid så härliga och det är hög tid att vätskeryggan får ut och luftas nu!

Vet du ungefär hur långt det blir?

Camilla sa...

MarathonMia: Jag tror att det kommer att bli ca 5-6 mil. Underbart att du vill följa med!

Miranda sa...

Åh vad kul. Synd att jag är på Ingarö då :( nästa gång!

Unknown sa...

Oj, vad kul det låter. Även jag har förhinder på söndag. Planer på ytterliggare något gemensamt pass innan 11 Juli?