torsdag 17 juni 2010

Prognos: sol


Plötsligt ser det ut att bli soligt på lördag! Om 48 timmar har jag startat och trampar (eller kanske rullar) som bäst på väg söderut från Motala. Det verkar inte bli något regn eller nordanvind som befarat. Men det kan ju ändras tillbaka igen, så det är för tidigt att ropa hej.

Det är kanske Ingmarie med sin Service à la Nilsson som varit i farten? Hon verkar kunna fixa till det där med vädret...

Mentalt befinner jag mig redan på lördag eftermiddag någonstans i höjd med Boviken, med 7-8 mil kvar att köra. Benen är lite slitna men huvudet är på topp och jag vet att jag fixar loppet och inkasserar min sjätte Vätternrundan-medalj. Snart kommer jag att avnjuta pastasalladen i Stadsparken i sällskap med pappa och min käre sambo som möter mig i målet.

5 kommentarer:

LL sa...

Lycka till på lördag!

Anonym sa...

Lycka till och ha en härlig tur! Vätternrundan är kul!!/Ingrid

Camilla sa...

LL: Tack!

MarathonMia sa...

Stort lycka till! Hoppas picknick-vädret blir fantastiskt :D. Och Nilsson är rätt bra med tävlingsväder så jag önskar torra vägar mellan Norrtälje och Grisslehamn också.

Anonym sa...

Stort lycka till i morgon! Håller tummarna för bra väder!

/Marcus