måndag 13 september 2010

Ultraintervaller

Den 13/11 kan du vara med på en ganska galen grej, oavsett var i världen du befinner dig. Det handlar om löpning, åtta mil på ett dygn. Krister, som tagit initiativet till detta skriver: "Planerar in en inofficiell ultraintervalltävling den 13:e november, 8x10 km med första start 06:00, därefter 09:00, 12:00 osv. Alla kan vara med oavsett plats och springa valfritt antal 10km-lopp. Enda kravet är att resultatet ska laddas upp till Funbeat/Facebook/Jogg för att verifieras. Mer info senare, men ni kan markera 13:e november i almanackan".

Jag har självklart planerat in det här i min kalender. Känner jag mig själv rätt så kommer jag att studsa ut på första milen med lätta ben för att sedan gräma mig alltmer inför varje runda ända fram till nummer åtta, mitt i natten. Just nu funderar jag på vilket som är den största utmaningen av dessa två alternativ: 1. att få ihop ett stort gäng för att gemensamt genomföra detta eller 2. att helt på egen hand, hemifrån klara det här dygnet.

5 kommentarer:

annelie sa...

alternativ 3? "få ihop ett lagom litet gäng för att gemensamt genomföra detta", borde ju vara enklare än ett stort gäng! Då kan man springa varandras favorit-mil! På så sätt får man lite mer variation än om man ska springa sin 'gamla vanliga' runda flera gånger. Jag hade varit på om jag hade kapacitet att springa en mil!

Camilla sa...

annelie: Det är helt sant! Sällskap eller inte, jag tror det är huvudfrågan för mig.

Ingmarie sa...

Den svåraste blir den där kl 06...

Ingmarie sa...

Men vilket heldygn vi kan få! :-O

Krister sa...

Eller helt enkelt bara njuta av att veta att det samtidigt springer kanske 100 andra löpare någonstans i Norden! Det ser ut som om det blir folk från Sverige, Norge och Danmark den 13:e nov. :-)