torsdag 9 september 2010

Överkörd av en ångvält

Träningsvärk. Den stumma, stramande känslan som kommer efter att kroppen blivit utsatt för annorlunda och oftast tyngre fysisk belastning än den är van vid. De flesta som tränar brukar ha någon sorts hatkärlek till den, så även jag.

Igår var det dags att för första gången på länge släppa loss i gymmet och leka med kettlebells, lådor, medicinbollar och annat skoj. Jag gjorde ett tappert försök att genomföra ett Crossfit-pass eftersom jag gillar utmaningar som ställer krav på styrka, uthållighet och explosivitet på en och samma gång. Efter att ha slitit, stånkat och svettats i nästan en timme blev jag alldeles matt. Men samtidigt glad och nöjd (och hungrig!). Under natten kommer "belöningen" i form av en rejäl träningsvärk. Förmodligen kulminerar den först under morgonen och jag kommer att stappla fram på scen i någon slags robotliknande gångstil för att hålla min min motivationsföreläsning.

Varning! Framkallar träningsvärk! Foto: Sara Ringström

2 kommentarer:

Ola Pe sa...

Det är konstigt,, träningsvärk är på något vis som hatkärlek. kan vara hemskt hemskt, men ändock ge feelgood.

Camilla sa...

Ola: Nu när den börjar ge med sig är det inte utan att jag saknar den lite...