onsdag 1 september 2010

Oktober = tävlingsmånad

Både kort- och långsiktiga mål behövs för att hålla motivationen uppe. Att mitt långsiktiga mål är att få springa hela UTMB-banan är knappast någon nyhet. Nu har jag hittat några kortsiktiga också. Oktober är månaden när allt händer!

Den 9/10 är det dags för SUM, Sörmland Ultramarathon, 50 kilometer

Så kommer Tjurruset den 16:e, så att jag får skita ner mig riktigt ordentligt.

Höstens roligaste lopp tror jag blir Markusloppet, 50 km över sagolika Romeleåsen i Skåne. 23:e oktober går det av stapeln.

Hela september vässar jag formen inför dessa lopp!

3 kommentarer:

MarathonMia sa...

Lite som att plocka ner UTMB i delar och platta till lite bara.

Juste tävlingsmånad!

Emelie sa...

Najs! Vi kanske ska försöka samåka ner till Markusloppet? ;)

Camilla sa...

MarathonMia: Ganska mycket plattare. Och 4,6 mil kortare...

Emelie: Jag är bokad och klar för Markusloppet-resan!