onsdag 14 juli 2010

Stärkande fjäll

Höghöjdsläger hade kanske varit en bra idé inför mitt långa lopp runt Mont Blanc. Istället blir det tre(!) turer till fjällen. Den första sticker jag iväg på redan ikväll. Det blir fyra dagars löpning i Jämtlandsfjällen tillsammans med Emelie.


Nära Katterjåkk förra sommaren

Nästa tur blir till Riksgränsen för en vandring sydost med slutstation Nikkaloukta tillsammans med Jörgen. Löpskorna kommer att packas ner. Återstår att se hur många turer det blir...
Så har jag även bestämt mig för att göra ett "genrep" med en tävling. Och det blir
Vetrex Fjällmarathon.
Mycket fjällterräng under skosulorna framöver, med andra ord. Internetuppkopplingen och därmed uppdateringen på bloggen riskerar att bli lidande. I så fall vet du varför det blir glesare mellan inläggen här men då kan du istället se fram emot fler sköna löparberättelser senare i sommar!

6 kommentarer:

Annelie sa...

åh, det här ser jag väldigt mycket fram emot att läsa mer om senare! Har suttit hela halva helgen i skuggan och läst om stf's fjällstationer och små-planerat en fjällvandring. Löpning i Jämtlandsfjällen låter alldeles underbart!

Camilla sa...

Annelie: Vart hade du tänkt dig att åka? Det finns mycket att välja på i våra svenska fjäll...

Annelie sa...

Camilla: Ja, det finns ju så mycket, och allt ser så vackert ut! Vi har tittat både på att vandra mellan fjällstugor/stationer, dels att ta endagsturer med en fjällstation/stuga som utgångspunkt (t ex i det område som kallas Laponia). Just nu spretar det åt alla håll, särskilt som sällskapet väldigt gärna vill sova i tält. Har du några nybörjartips, eller tips på var man hittar användbar info?

Mikael Björk sa...

Ha! Du tar Vertex som ett litet träningsläger. Jag har bestämt att det ska vara mitt stora mål. För NÄSTA år.

:-)

MarathonMia sa...

shit Vertex -grrrrymt!

Ingmarie sa...

:-) Bra du kollar läget. :-) Längtar efter att höra lite rapporter.